Krzysztof WronaKrzysztof.Wrona@sp66.wroclaw.pl |
Godziny pracy:Wtorek: 12:30 - 16:30 Środa: 08:30 - 12:30 Czwartek: 08:00 - 12:00 Kontakt:
|
Zadania psychologa:
- Planowanie, organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy, w tym terapii psychologicznej indywidualnej i grupowej oraz wspieranie mocnych stron uczniów.
- Współpraca z pedagogiem szkolnym, wychowawcami klas i rodzicami w minimalizowaniu skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganiu zaburzeniom w zachowaniu oraz inicjowanie i prowadzenie różnych form pomocy wychowawczej.
- Wspieranie wychowawców klas, nauczycieli oraz zespołów problemowo-zadaniowych w działaniach wynikających z realizowanego programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki.
- Współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną i innymi poradniami specjalistycznymi w zakresie planowanych do realizacji metod i form pomocy udzielanej uczniom.
- Współpraca z pedagogiem przy planowaniu i koordynacji zadań na rzecz uczniów, rodziców i nauczycieli w zakresie wyboru przez uczniów kierunku kształcenia i zawodu.
- Prowadzenie działań diagnostycznych w celu rozpoznania przyczyn trudności dydaktycznych i wychowawczych.
- Doraźna interwencja w nagłych sytuacjach wynikających z codziennej pracy szkoły.
Projekt “Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji”
Celem pracy szkoły jest odkrywanie twórczych możliwości tkwiących w uczniu. Można to robić wieloma sposobami, pomocna w osiągnięciu tego celu jest zindywidualizowana oferta edukacyjna. Jedną z takich metod indywidualnej pracy jest tutoring. Jego istotą jest wykorzystanie potencjału intelektualnego drzemiącego w człowieku. Inaczej mówiąc tutoring jako metoda edukacyjna ma na celu zrozumienie siebie lub mówiąc bardziej poetycko przekształcić „wiedzę ukrytą” w „wiedzę jawną” o sobie, o swoich możliwościach, mocnych stronach, marzeniach….
z materiałów informacyjnych projektu
Indywidualne plany rozwojowe uczniów (przykłady):